Чи ефективний мозковий штурм у вирішенні бізнес-завдань
Мозковий штурм – техніка, придумана рекламником Алексом Осборном в 1939 році. Її пряма мета – це стимулювання творчої активності, при якій всі учасники висловлюють якомога більше варіантів вирішення існуючої завдання, після чого вибирається найбільш вдала ідея.
Етапи “Мозкового Штурму”:
- Постановка завдання, яку необхідно вирішити
- Генерація ідей – головне кількість, як можна більше ідей і варіантів рішення поставленої задачі
- Сортинг і оцінка – пошук оптимальної ідеї
Найчастіше в мозковому штурмі беруть участь 2 групи:
1. Ті, хто висловлюють ідеї
2. Ті, хто оцінюють ідеї
Дана техніка дозволяє розвинути креативне мислення, позбутися від сором’язливості і створює доброзичливу обстановку в колективі.
Здорово, правда? АЛЕ.
Мозковий штурм не працює у вирішенні бізнес-завдань
Реальний бізнес – це не передача «Що? Де? Коли? »
Зіграна команда інтелектуалів – це вам не колектив співробітників компанії. Та й на кону не кришталева сова, а реальні гроші, тимчасові витрати, репутаційні ризики і так далі.
Вважається, що мозковий штурм активізує роботу мозку і пошук рішення здійснюється в рази швидше, але ж це не має нічого спільного з креативністю і творенням.
Стимулювання мозкової активності сприяє більш швидкому перебору вже існуючих варіантів вирішення проблеми, це звичайна комбінаторика.
При цьому шанси на появу НОВИХ ідей при мозковому штурмі точно такі ж, як і при звичайній роботі мозку.
Не дарма кажуть «Ранок вечора мудріший».
Серйозна задача не повинна вирішуватися сумбурно і похапцем
Ось невеликий алгоритм дійсно ефективного способу вирішення будь-якої задачі:
Але це ж біса довго !
Чомусь ми не замислюємося про витрачений час гортаючи пости в соціальних мережах. Але як тільки необхідно вирішити завдання бізнес, відразу:
«Час, терміни горять, швидко-швидко».
За всі роки підприємницької діяльності. В абсолютно різних сферах: виробництво, e-commerce, реклама, IT-розробка, HoReCa, Фітнес, Інфобізнес – мені жодного разу не попадалася задача, яку можна вирішити за 20-30 хвилин з допомогою мозкового штурму і це хоч якось вплинуло на кінцевий результат, ніж я візьму кілька годин або навіть днів на обмірковування та прийняття рішення.
Наприклад: Мені треба доставити 240 хлистів сатинованого профілю для огорож з Греції в Москву, і треба це зробити за 3 тижні. Тому що замовник відмовився від продукції іншої компанії, виробничий шлюб, і будівництво встала.
Мені збирати МОЗКОВИЙ ШТУРМ з керівників всіх підрозділів, щоб що? Щоб вони висловили свою думку з приводу цього замовлення?
Звідки маркетолог знає складності расстаможки і терміни на переклад специфікацій? Може керівник відділу постачання проведе оцінку ризику (KRI) і скаже чи варто взагалі братися за таке замовлення? Навіщо ці 2 людини за одним столом? Вони фахівці та експерти у своїй справі. Але в даному випадку мені їх думка ніяк не допоможе.
Я сам сформулюю питання, а потім распределю їх між відповідальними особами, обмежу час і отримаю необхідні мені відповіді, на підставі яких прийму рішення.
Залиште модний «Мозковий Штурм» для розв’язання інших дуже важливих питань
Де з допомогою колективного обговорення я зможу розмазати відповідальність за прийняте рішення.
- «Що сьогодні замовимо на обід? »
- «Куди підемо в п’ятницю ввечері? »
- «Що купити Рено Логан або Деу Нексія? »