Діти

Розповідаю, як велика моторика впливає на розвиток мовлення

Як багато зараз говорять про розвиток дрібної моторики, але якщо велика моторика у дитини не розвинена, то з промовою теж будуть проблеми.

Всім відомо, що в сучасному світі люди ведуть малорухливий спосіб життя. Раніше такої проблеми не було: люди в більшості своїй йшли пішки на роботу, щоб переключити канал на телевізорі необхідно було встати, до телефону дійти, а якщо хочеш подзвонити в інше місто – прогулятися до телеграфу.

У дітей не було гаджетів, вони не дивилися в такій кількості мультфільми, не сиділи годинами за комп’ютерами. У моєму дитинстві діти багато часу проводили на вулиці, грали у рухливі ігри, згадайте «Резиночку», «Вибивала», «Ланцюги ковані», «Класики».

Раніше велика моторика у людей була розвинена краще. Що ж відбувається зараз? Дитина народжується і йому мало не з народження включають мультфільми. Зрозуміло, що деколи мами настільки виснажені, що телевізор буває гарною альтернативою для того, щоб хоч трохи перепочити. Включила телевізор, малюк залипнув в екран. Що ж відбувається, коли дитина дивиться мультфільм? Він зареєстрований, він не рухає ні головою, ні руками, ні ногами. А маленька дитина пізнає світ у русі, у великій моториці. Вже в 5 місяців дитину можна опустити на підлогу і дозволити йому повзати, спочатку по – пластунськи, потім на четвереньках.

А ви знали ви такий факт? По тому, як дитина повзає, можна дізнатися, чи будуть у нього проблеми з мовленням. Якщо дитина повзає правильно, з 7-9 місяців, поперемінно переставляє ручку і ніжку, то у нього з промовою буде все добре. Якщо дитина повзає неправильно, наприклад, однією стороною, то це перший дзвіночок, що потрібно допомогти дитині (наприклад, робити певний масаж, щоб вирівняти напругу в тілі).

Що належить до великої моторики: біг, лазіння, плавання, стрибки на батуті, рухливі ігри, перешагивание через предмети, ходьба пішки, гойдання на гойдалках, ігри з м’ячами різного розміру, ходіння по нестійким поверхонь, подолання смуги перешкод і т. д.

Якщо запустити велику моторику, то і мова дитини почне функціонувати правильно.

Гра «Завали мене подушками»

На дитину накидають подушки, ковдри, іграшки різних розмірів, і коли дитина буде виходити з цього завалу, у нього починають працювати всі м’язи, це дуже гарний розвиток великої моторики

«Танці»

Якщо дитина любить і хоче танцювати, не обмежуйте його в цьому, тому що танці – це природно для дитини. Багато діти починають танцювати, ще не навчившись ходити. Танці допомагають дітям рости щасливими та психологічно здоровими, а також сприяють виробленню гормону щастя

«Обнімашки»

Також корисно дитини обіймати, щоб він відчував межі свого тіла. Обійми допомагають дітям стати більш життєрадісними і контролювати свої емоції. Це необхідно для всіх дітей, особливо для гіперактивних.

Не варто забувати і про дрібну моторику, але займатися нею потрібно лімітовано. Якщо дитині 2-3 роки, достатньо 5 – 10 хвилин, потім переходите на велику моторику. Якщо дитині 4-5 років, то дрібною моторикою можна займатися 15-20 хвилин. Решту часу присвятіть великої моториці.

Норми розвитку великої моторики у дітей

  • В 1 рік дитина може підніматися по похилій поверхні і по сходах.
  • В 1,5 року дитина повинна спускатися по похилій поверхні, переступати через предмети, нахилятися з положення стоячи.
  • У 1,5-2 роки б’є м’яч ногою
  • У 1. 5-3 роки кидає м’ячик вгору.
  • У 2-3,5 може стояти на одній нозі одну секунду.
  • У 2-3 роки сидячи на велосипеді крутить педалі.
  • У 2,5 роки дитина повинна вміти стрибати на двох ногах одночасно (якщо не вміє, вчіть). Від цього залежить подальший розвиток мовлення дитини.
  • В 3-4,5 може стрибати на одній нозі.
  • У 3,5-5,5 може ловити м’яч.
  • У 4-6 років ходить на п’ятах.

Батькам необхідно знати норми розвитку дитини і відстежувати їх, щоб у дитини було все вчасно. Коли дитина розвивається повноцінно, мова у нього обов’язково з’явиться.